قالب وردپرس درنا توس
خانه > اخبار > اخبار فناوری > تجربه رانندگی با فراری روما؛ فراتر از یک کوپه خانوادگی-اخبار IT

تجربه رانندگی با فراری روما؛ فراتر از یک کوپه خانوادگی-اخبار IT

مشکل اساسی که با محصولات فراری در زمان رونمایی دارم این است که در هوای گرم و آفتابی شمال ایتالیا به جهانیان معرفی می‌شود و اکثر تست های اولیه آن نیز در اطراف مقر تاریخی شرکت فراری یعنی مارانللو ایتالیا و پیست افسانه‌ای فیورانو است.

G10 475x120 تجربه رانندگی با فراری روما؛ فراتر از یک کوپه خانوادگی اخبار IT

2 ferrari roma 2021 uk first drive review hero rear تجربه رانندگی با فراری روما؛ فراتر از یک کوپه خانوادگی اخبار IT

اما شرایط در بقیه دنیا به این شکل نیست. مثلا اینجا در جاده های عموما خیس و بارانی انگلستان شاید جایی برای یک زیبارویی همانند فراری نباشد. ما قصد داریم تا فراری روما را در این شرایط بررسی کنیم و ببینیم آیا این محصول جدید فراری واقعا حرفی برای گفتن در این شرایط آب و هوایی دارد یا خیر.

600x120 T10 Digiato 14.1.2021 تجربه رانندگی با فراری روما؛ فراتر از یک کوپه خانوادگی اخبار IT
Comp 1 1 1 2 1 تجربه رانندگی با فراری روما؛ فراتر از یک کوپه خانوادگی اخبار IT 290 290 1 تجربه رانندگی با فراری روما؛ فراتر از یک کوپه خانوادگی اخبار IT

3 ferrari roma 2021 uk first drive review alloy wheels تجربه رانندگی با فراری روما؛ فراتر از یک کوپه خانوادگی اخبار IT

در اطراف مسیر مشهور گودوود که همایش سالیانه آن نیز شهرت جهانی دارد با توجه به این که در حال رانندگی با یک خودروی محور متحرک عقب مجهز به بیش از 600 اسب بخار قدرت هستم قطعا خاموش کردن سیستم های کمکی کار غیرعقلانی خواهد بود.

6 ferrari roma 2021 uk first drive review dashboard تجربه رانندگی با فراری روما؛ فراتر از یک کوپه خانوادگی اخبار IT

این روزها سیستم های کنترل کشش و ثبات فراری عملکرد بسیار خوبی دارند و در صورتی که حالت جاده خیس و یا راحت را با کمک دکمه «منتینو» انتخاب کنید، خودرو به شدت قابل کنترل است و اجازه هیچ گونه لغزشی را نمی‌دهد.

در حالت اسپرت نیز وضعیت تنها کمی بهتر می‌شود و به روما اجازه می‌دهد تا کمی خمیازه بکشد و از خواب زمستانی بیدار شود.

1 ferrari roma 2021 uk first drive review hero front تجربه رانندگی با فراری روما؛ فراتر از یک کوپه خانوادگی اخبار IT

7 ferrari roma 2021 uk first drive review instruments تجربه رانندگی با فراری روما؛ فراتر از یک کوپه خانوادگی اخبار IT

با قرار دادن دکمه قرمز رنگ در حالت مسابقه‌ای، خودرو به شدت شما را درگیر می‌کند و با توجه به مسیر مرطوب و بسیار لغزنده این مسئله می‌تواند خطرناک باشد و به همین دلیل در ادامه بررسی از این حالت رانندگی استفاده نکردم.

در مسیر پیست گودوود وقتی دیدم که روما حتی در دنده 5 شروع به بکس و باد می‌کند به نتیجه رسیدم که امروز روز مناسبی برای حضور در چنین پیست باریکی برای فراری نیست.

8 ferrari roma 2021 uk first drive review esc dial تجربه رانندگی با فراری روما؛ فراتر از یک کوپه خانوادگی اخبار IT

آنچه که بیش از همه به دنبال آن بودم این بود که جایگاه فراری روما را بین یک خودروی گرندتورر واقعی همچون بنتلی کانتیننتال GT و یک خودروی اسپرت واقعی همچون مک لارن GT پیدا کنم.

در داخل اتاق یک فضای کاملا لوکس و مدرن مشاهده می‌شود که گرچه می‌توان امکانات اضافی اما گران قیمت فراری را به آن اضافه کرد. این مسئله همیشه درمورد محصولات شرکت فراری صادق بوده است. به طور مثال برای این که رنگ کلیپر ترمز را به رنگ قرمز در بیاورید باید 1300 پوند هزینه کنید.

9 ferrari roma 2021 uk first drive review infotainment 600x400 تجربه رانندگی با فراری روما؛ فراتر از یک کوپه خانوادگی اخبار IT

سیستم تهویه صندلی‌ها نیز 4500 پوند و 2400 پوند برای سیستم اپل کارپلی باید هزینه کنید و این آپشن ها و امکانات گران قیمت را می‌توان همینطور لیست کرد.

حتی برای داشتن صندلی‌های عقب (بله با یک خودرو کوپه 2+2 طرف هستیم) نیز باید هزینه اضافه بپردازید.

این اولین بار نیست که فراری دست به تولید چنین محصولی می‌زند و در سال 1974 مدل 308 GT4 با طراحی بدنه شرکت برتونه ایتالیا را با نام دینو عرضه کرده است. گرچه فراری تصمیم گرفت که دیگر محصولات این چنینی را تولید نکند.

10 ferrari roma 2021 uk first drive review passenger display 600x400 تجربه رانندگی با فراری روما؛ فراتر از یک کوپه خانوادگی اخبار IT

فراری موندیال نیز چنین وضعیت مشابهی را داشت و دیگر خودروهای این سبک همگی مجهز به موتور قدرتمند V12 شده اند که از جمله آنها می‌توان به 456، 612 اسکاگلیتی، FF و GTC4 Lusoo اشاره کرد. تا این که سر و کله روما پیدا شد.

فراری قطعات زیادی را از مدل گران قیمت‌تر و جدیدSF90 Stradale به روما تزریق کرده و ظاهر کامل تری به نسبت محصول موتور وسط شرکت فراری همچون F8 Tributo دارد. زیرا این مدل بر پایه معماری 458 ایتالیا توسعه داده شده که عرضه آن به یک دهه قبل باز می‌گردد.

13 ferrari roma 2021 uk first drive review key 600x400 تجربه رانندگی با فراری روما؛ فراتر از یک کوپه خانوادگی اخبار IT

صفحه نمایش لمسی کار شده در بخش بالایی کنسول میانی بشدت با کیفیت است و عملکرد نرم افزاری آن نیز ساده و منطقی به نظر می‌رسد. پدهای لمسی نیز به جای دکمه های فیزیکی بر روی فرمان کار شده که قرار است سطح جدیدی از راحتی و حس و حال را به راننده منتقل کند اما در حال حاضر عملکرد چندان جالبی ندارد و فراری در حال کار بر روی این دکمه های جدید است تا آن را بهبود دهد.

14 ferrari roma 2021 uk first drive review engine تجربه رانندگی با فراری روما؛ فراتر از یک کوپه خانوادگی اخبار IT

شاید این یک فراری کوچک به نظر برسد اما خودروی بزرگی است. با این وجود به طور شگفت انگیزی در حین رانندگی احساس جمع و جور بودن خواهید کرد. حتی فرمان آن نیز همانند محصولات فعلی شرکت فراری از جمله F8 Tributo بشدت تند و تیز نیست و رفتار فوق العاده تهاجمی ندارد که نکته بسیار مثبتی است.

15 ferrari roma 2021 uk first drive review andrew frankel driving تجربه رانندگی با فراری روما؛ فراتر از یک کوپه خانوادگی اخبار IT

سطح شتاب گیری خودرو به قدری مناسب و کافی است که تقریبا جای هیچ گله‌ای را باقی نمی‌گذارد. خیلی ها فکر می‌کنند که موتورهای فراری نقطه عطف آنها هستند اما از نظر من مهندسینی که بر روی شاسی فراری ها کار می‌کنند واقعا در کار خود ماهر هستند.

گیربکس جدید 8 سرعته دو کلاچه توزیع و مدیریت گشتاور عالی را فراهم می‌کند و برای هر دنده یک نقشه منحصر به فرد برای انتقال دادن قدرت موتور V8 دو توربو دارد.

16 ferrari roma 2021 uk first drive review on road front تجربه رانندگی با فراری روما؛ فراتر از یک کوپه خانوادگی اخبار IT

در پایان آیا با یک کوپه اسپرت طرف هستیم یا یک گرندتورر؟ روما در هر دو اقلیم پادشاهی خواهد کرد.

گرچه همچنان من روما را یک محصول کامل و بی نقص نمی‌بینم و در این وسط شرایط آب و هوایی خشن انگلستان نیز بی تاثیر نبوده است.

روما می‌تواند جواب کوبنده فراری به محصولات مختلفی از جمله بنتلی، مک لارن، مرسدس AMG، پورشه و حتی آستون مارتین باشد و شاید تنها فراری باشد که بتواند چنین خودروی کامل و منحصر به فردی را تولید کند.

قیمت170،984 پوند
موتورV8 دو توربو 3855 سی سی
گیربکس8 سرعته دو کلاچه اتوماتیک
حداکثر قدرت612 اسب بخار در بازه دور موتور 5750 تا 7500 rpm
حداکثر گشتاور760 نیوتن متر در دور موتور 3000 rpm
صفرتاصد3.4 ثانیه
وزن1570 کیلوگرم
مصرف سوخت11.2 لیتر در هر 100 کیلومتر
تجربه رانندگی با فراری روما؛ فراتر از یک کوپه خانوادگی

کپی رایت:
منبع مطلب

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *