قالب وردپرس درنا توس
خانه > اخبار > اخبار فناوری > مدیرعامل تویوتا: تسلا نسخه آینده را دارد، اما آشپزخانه واقعی در اختیار تویوتاست-اخبار IT

مدیرعامل تویوتا: تسلا نسخه آینده را دارد، اما آشپزخانه واقعی در اختیار تویوتاست-اخبار IT

جولای گذشته، ارزش هر سهم تسلا با افزایش ۴ درصدی به یک رکورد جدید یعنی بالاتر از ۱۱۲۰ دلار دست پیدا کرد تا بازار آن به ۲۱۰ میلیارد دلار برسد. با این رکورد، تسلا توانست رقبای بسیار بزرگی چون تویوتا و فولکس واگن را کنار زده و به ارزشمندترین برند خودروسازی جهان تبدیل شود. چنین اتفاقی برای شرکتی که در سال 2019 موفق به فروش تنها 367,500 خودرو شده، یک دستاورد فوق‌العاده مهم محسوب می‌شود.


475x120 G10 مدیرعامل تویوتا: تسلا نسخه آینده را دارد، اما آشپزخانه واقعی در اختیار تویوتاست اخبار IT

tesla all models مدیرعامل تویوتا: تسلا نسخه آینده را دارد، اما آشپزخانه واقعی در اختیار تویوتاست اخبار IT

تا همین چند روز پیش مدیران خودروسازان سنتی، واکنش چندان مستقیمی به موفقیت‌های پی در پی تسلا از خود نشان نداده بودند، اما در مصاحبه آنلاینی که بلومبرگ با مدیرعامل تویوتا داشته، آکیو تویودا نکات جالبی را در این رابطه مطرح کرده است.


290dar290 مدیرعامل تویوتا: تسلا نسخه آینده را دارد، اما آشپزخانه واقعی در اختیار تویوتاست اخبار IT


kerman motor مدیرعامل تویوتا: تسلا نسخه آینده را دارد، اما آشپزخانه واقعی در اختیار تویوتاست اخبار IT

به اعتقاد آقای تویودا اگر چه تسلا می‌گوید نسخه این شرکت به یک استاندارد در آینده تبدیل خواهد شد، ولی این تویوتا است که «آشپزخانه و آشپز واقعی» را در اختیار داشته و می‌تواند «غذای واقعی» را طبخ کند. البته با وجود این مدیرعامل تویوتا پذیرفته که در حوزه‌هایی مثل کسب سود از تولید خودروهای الکتریکی، نرم‌افزار و محصولات مربوط به انرژی‌های جدید می‌توان درس‌های زیادی از تسلا گرفت.

akio toyoda kv w610 مدیرعامل تویوتا: تسلا نسخه آینده را دارد، اما آشپزخانه واقعی در اختیار تویوتاست اخبار IT

مدیرعامل تویوتا در خلال صحبت‌هایش مبنی بر پیش‌بینی دو برابر شدن سود عملیاتی کمپانی در سال 2020، این صحبت‌ها را بر زبان آورده است. علی‌رغم چنین رشد قابل توجهی، خودروساز با سابقه و محبوب ژاپنی هنوز قادر نخواهد بود از نظر ارزش بازار به تسلا نزدیک شود.

آقای تویودا در ادامه صحبت‌های خود به نوعی از تسلا انتقاد نیز کرده و افزوده این شرکت «چیزی نمی‌سازد که واقعی باشد» و «مردم فقط نسخه را خریداری می‌کنند.»

la nostra elettrica tesla model 3 5 مدیرعامل تویوتا: تسلا نسخه آینده را دارد، اما آشپزخانه واقعی در اختیار تویوتاست اخبار IT

مشخص نیست که منظور آقای تویودا از «نسخه» یا دستورالعمل دقیقا چیست. برخی معتقدند منظور مدیرعامل تویوتا از این واژه خودروهای الکتریکی متصل به اینترنت است، حال آنکه برخی دیگر آن را به نجات دنیا از طریق حمل و نقل الکتریکی نسبت می‌دهند.

نکته طعنه‌آمیز اینکه اولین آشپزخانه حرفه‌ای تسلا (کارخانه فریمونت) قبلا متعلق به تویوتا و جنرال موتورز بود. قبل از شکوفایی تسلا، تویوتا با خرید اجزایی مثل موتور و پک باتری برای نسخه برقی نسل دوم RAV4 نقش موثری در رشد این خودروساز کالیفرنیایی ایفا کرد. حال ورق برگشته و این تسلا است که با قرار گرفتن در جایگاهی بهتر، ارزش بیشتری پیدا کرده است!

مدیرعامل تویوتا: تسلا نسخه آینده را دارد، اما آشپزخانه واقعی در اختیار تویوتاست

کپی رایت:
منبع مطلب

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *