قالب وردپرس درنا توس
خانه > اخبار > اخبار فناوری > ویجیاتو: ۵ ‌‌مرحله ابتدایی سختی که ادامه دادن بازی‌ها را غیر ممکن می‌کردند-اخبار IT

ویجیاتو: ۵ ‌‌مرحله ابتدایی سختی که ادامه دادن بازی‌ها را غیر ممکن می‌کردند-اخبار IT

vigiato 600.100 ویجیاتو: ۵ ‌‌مرحله ابتدایی سختی که ادامه دادن بازی‌ها را غیر ممکن می‌کردند اخبار IT

بسیاری از بازی‌سازان کلاسیک بر این باور بودند که نباید به گیمر راحت گرفت و آن‌ها باید برای تمام کردن بازی‌ها واقعا زحمت بکشند. دلیل اینکه اکثر بازی‌های کلاسیک ۳ دهه گذشته تا این حد سخت بودند هم به همین موضوع باز می‌گشت. با این حال، این رویه بعدها تغییر کرد و بازی‌سازان به دنبال این بودند که بازی‌هایشان توسط افراد بیشتری تمام شوند. البته این روحیه در یک سری از بازی‌سازان نه تنها تغییر نکرد، بلکه بدتر هم شد. طوری که سخت‌گیری‌های آن‌ها دقیقا از همان اولین مرحله شروع می‌شد و در کل بازی ادامه پیدا می‌کرد. در این مقاله به سراغ همین بازی‌سازان سخت‌گیر رفتم و از ۵ مرحله ابتدایی سختی برایتان گفتم که خیلی‌ها قادر به رد کردنشان نبودند.

۵) مرحله روستا – Resident Evil 4

aapkox11cola0lbf4c1h ویجیاتو: ۵ ‌‌مرحله ابتدایی سختی که ادامه دادن بازی‌ها را غیر ممکن می‌کردند اخبار IT

شاید الان وقتی به مرحله روستای رزیدنت ایول ۴ نگاه کنید، با خودتان بگویید که این مرحله اصلا سخت نبود. اما مسئله اینجاست که شما با تجربیات الانتان دارید صحبت می‌کنید و گیمرهای ۱۵ سال پیش اصلا با نوآوری‌هایی که میکامی در سبک بازی ایجاد کرده بود آشنا نبودند. برای اولین بار دوربین پشت شانه در رزیدنت ایول ۴ معرفی شد و عملا گیمر داشت چیزی را می‌دید که هیچ ایده‌ای در موردش نداشت. علاوه بر این، مرحله روستای رزیدنت ایول ۴، مرحله به شدت شلوغ و پر زد و خوردی بود. بازی یک دفعه صدها دشمن سرسخت را روی سرتان می‌ریخت و باید تنها با یک کلت کمری جلویشان می‌ایستادید. فرار هم کار را سخت‌تر می‌کرد و اگر سعی می‌کردید به خانه‌ها پناه ببرید، دکتر سالوادور با آن اره برقی پر سر و صدایش از راه می‌رسید و عرصه را به شما تنگ‌تر می‌کرد. بله، مرحله روستای رزیدنت ایول ۴، در زمان خودش واقعا سخت بود و خیلی‌ها نمی‌توانستند آن را رد کنند.

۴) مرحله خیابان اسپرینگفیلد – The Simpsons: Bart vs the Space Mutants

simpsons bart vs the space mutants ویجیاتو: ۵ ‌‌مرحله ابتدایی سختی که ادامه دادن بازی‌ها را غیر ممکن می‌کردند اخبار IT

سیمپسون‌ها در سال ۱۹۹۱ محبوبیت عجیب و غریبی پیدا کرده بودند و همه جا حرف از آن‌ها بود. در همان سال‌ها یک بازی نیز تحت عنوان The Simpsons: Bart vs the Space Mutants از روی وقایع این انیمیشن‌ها ساخته شد و طبیعتا خیلی‌ها برای خریدش اقدام کردند. اما بازی با مرحله ابتدایی سختش، حسابی از خجالت طرفداران سیمپسون‌ها در آمد و ذوق آن‌ها را برای ادامه دادن کور کرد. بازی یک پلتفرمر دو بعدی بود که در مرحله ابتدایی آن باید سعی می‌کردید بدون لمس کردن موجودات فضایی، از روی آن‌ها بپرید. اما پرش از روی موانعی که بازی پیش رویتان قرار می‌داد، آنقدر به زمان‌بندی و دقت بالایی احتیاج داشت که اصلا با مکانیک‌های کنترلی بازی‌های آن زمان جور در نمی‌آمد. همین موضوع مرحله اول The Simpsons: Bart vs the Space Mutants را به یک عذاب تمام عیار تبدیل کرده بود و مانع از این می‌شد که طرفداران سیمپسون‌ها بتوانند مثل سریال از بازی این مجموعه نیز لذت ببرند.

Galaxy Note20 Note20 Ultra 500 x 500 ویجیاتو: ۵ ‌‌مرحله ابتدایی سختی که ادامه دادن بازی‌ها را غیر ممکن می‌کردند اخبار IT
ezgif 4 e35f273d261a ویجیاتو: ۵ ‌‌مرحله ابتدایی سختی که ادامه دادن بازی‌ها را غیر ممکن می‌کردند اخبار IT

۳) مرحله گورستان تسخیر شده – Super Ghouls ‘n Ghosts

maxresdefault 41 ویجیاتو: ۵ ‌‌مرحله ابتدایی سختی که ادامه دادن بازی‌ها را غیر ممکن می‌کردند اخبار IT

در Super Ghouls ‘n Ghosts شما باید با کنترل یک شوالیه، به جنگ شیاطین و ارواح می‌رفتید و مثل ماریو، پرنسس مورد علاقه کاراکتر اصلی بازی را نجات می‌دادید. اما مرحله اول بازی به قدری پیچیده و سخت بود که خیلی از خریداران بازی همان ابتدا بیخیال نجات جان پرنسس می‌شدند و خودشان را قانع می‌کردند که اصلا جای این ملکه زیبارو پیش جهنمیان خوب است. مرحله گورستان Super Ghouls ‘n Ghosts طوری طراحی شده بود که گیمر در هیچ لحظه آن احساس امنیت نکند. سازندگان بازی در نقطه به نقطه این مرحله تله‌هایی کار گذاشته بودند که هر کدامشان می‌توانستند به راحتی جان شما را بگیرند. تنها راه برای رد کردن مرحله گورستان این بود که کل مرحله را حفظ می‌کردید و با استفاده از حافظه خود در آن پیش می‌رفتید. در غیر این صورت، بهتر بود که شما هم بیخیال تجربه بازی می‌شدید و به زندگی آسوده خود ادامه می‌دادید.

۲) مرحله فارست فالیز – Cuphead

maxresdefault 1 12 ویجیاتو: ۵ ‌‌مرحله ابتدایی سختی که ادامه دادن بازی‌ها را غیر ممکن می‌کردند اخبار IT

زمانی که کاپ‌هد معرفی شد، همه عاشق آن جلوه‌های بصری رنگارنگ و نسبتا کلاسیکش شدند. اما بازی دقیقا مثل اکثر بازی‌های کلاسیک، آنقدر سخت طراحی شده بود که خیلی‌ها از آن به عنوان دارک سولز دو بعدی هم یاد می‌کردند. بازی حتی در مرحله اولش نیز به گیمر راحت ‌نمی‌گرفت و دقیقا بعد از دو قیقه، شروع می‌کرد به آزار دادن مخاطبش. از در و دیوار محیط مرحله اول کاپ‌هد، دردسر می‌بارد و فقط کافیست یک لحظه حواستان پرت شود تا به اول مرحله برگردید.

۱) مرحله پارکینگ – Driver

Driver 7 630x432 1 ویجیاتو: ۵ ‌‌مرحله ابتدایی سختی که ادامه دادن بازی‌ها را غیر ممکن می‌کردند اخبار IT

نمی‌شود در مورد سخت‌ترین مراحل ابتدایی بازی‌ها حرف زد و از بخش تمرینی درایور نگفت. بازی در همان اولین مرحله گیمر را به یک پارکینگ می‌برد، لیستی از حرکات مختلف جلوی رویش می‌گذاشت و می‌گفت یک دقیقه فرصت داری تا همه این حرکات را انجام دهی. اولا اینکه نمی‌شد کل این حرکات را زیر یک دقیقه انجام داد. ثانیا، لیست پیش رویمان اصلا مفهوم نبود و گیمر عملا نمی‌دانست چه کاری باید انجام دهد. برای همین عملا خیلی‌ها همان اول کار، بیخیال تجربه درایور می‌شدند و آن را برای همیشه کنار می‌گذاشتند.

ویجیاتو: ۵ ‌‌مرحله ابتدایی سختی که ادامه دادن بازی‌ها را غیر ممکن می‌کردند

کپی رایت:
منبع مطلب

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *