قالب وردپرس درنا توس
خانه > اخبار > اخبار فناوری > سامسونگ تنها نیست، همه تولید کنندگان دستگاه های اندرویدی نتایج بنچمارک ها را دستکاری می کنند

سامسونگ تنها نیست، همه تولید کنندگان دستگاه های اندرویدی نتایج بنچمارک ها را دستکاری می کنند

Android Cheats narenji 20131002 سامسونگ تنها نیست، همه تولید کنندگان دستگاه های اندرویدی نتایج بنچمارک ها را دستکاری می کنند
امسال دو بار دست سامسونگ به خاطر تقلب در نتایج بنچمارک های پرچمدارهایش رو شد اول سر گلکسی اس ۴ و بعد به خاطر گلکسی نوت ۳. دیشب هم که مدیر ارشد بازار یابی اپل فیل شیلر در حساب توییترش از خجالت آن در آمد.

حالا خبری از وبگاه AnandTech مخابره شده که چشم ها را گرد می کند: «دستکاری در بنچمارک ها محدود به سامسونگ نیست و بین شرکت های دارنده حق امتیاز اندروید همه گیر است.»
 
بنابر یافته های این وبگاه «به استثنای اپل و موتورولا، بنچمارک های تمام دستگاه های شرکت ها یا حداقل یکی از آنها» دستکاری شده.
 

حتی تقلب هم در اندروید به صورت متحد و یکپارچه انجام نمی شود

جالب است که هر کدام از شرکت ها روش متفاوتی را برای کلاه گذاشتن سر بنچمارک ها استفاده می کنند و درست مثل ROM اختصاصی در اینجا هم هر یک راه خودش را می رود. به این خاطر تشخیص تک تک آنها دشوار است. با این اوصاف متقاعد کردن این شرکت ها هم سخت می شود و به همین راحتی زیر بار این قضیه نمی روند.
 
در این گزارش آماده: «هر کدام از فروشندگان محصولات اندرویدی یک سری اپلیکیشن دارند که بهینه بودن آنها برای شان از اهمیت بالایی برخوردار است. این مجموعه اپ ها گاهی کم یا عوض می شوند و اغلب با یکدیگر هم پوشانی ندارند. در این شرایط تقریباً ناممکن است که یکی از فروشندگان [داوطلبانه] از این کار خودداری کند. تنها امید شاید شرکت هایی باشند که علی رغم حضور در اکوسیستم اندروید دست به این کار نزده اند.»
 
ظاهراً تنها عقب مانده از قافله متقلبان، شرکت موتورولا و همچنین محصولات برند نکسوس هستند که آنها هم در مقایسه با کل فروش دستگاه های اندرویدی رقمی محسوب نمی شوند که بخواهند موثر باشند.
 
شرکت گوگل محصولات برخوردار از اندروید خالص را به عنوان راهنما و سر مشق برای دیگر شرکت ها تولید می کند؛ در حالی که در عوض، شرکت های کره ای و چینی با اندروید به مثابه ویندوز برخورد می کنند و مدام در تلاشند از کم کیفیت ترین ادوات برای ساخت محصولات استفاده کنند تا محصول نهایی ارزان تر روانه بازار کنند. این شرکت ها سود خود را در جاهای دیگر مثل فروش تبلیغات و برنامه های سطح پایین جستجو می کنند.
 
نظر شما درباره این خبر چیست؟ اگر اوضاع به همین منوال پیش برود می توان به نتایج خیره کننده شرکت ها اعتماد کرد؟

فید نارنجی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *