سه‌شنبه , 29 سپتامبر 2020
قالب وردپرس درنا توس
خانه > اخبار > اخبار فناوری > تلاش نافرجام دولت ژاپن برای جدایی نیسان از رنو و ادغام با هوندا-اخبار IT

تلاش نافرجام دولت ژاپن برای جدایی نیسان از رنو و ادغام با هوندا-اخبار IT

کمپانی نیسان به دلیل چالش‌های مدیریتی از یک سو و بحران‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا از سوی دیگر، با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کند. شرایط برای نیسان به قدری وخیم شده که این خودروساز خوشنام ژاپنی تصمیم گرفته شمار زیادی از کارکنان خود را تعدیل نموده و به تولید برخی مدل‌ها در آینده نزدیک پایان دهد.

2019 nissan maxima drive notes 1 تلاش نافرجام دولت ژاپن برای جدایی نیسان از رنو و ادغام با هوندا اخبار IT

بر اساس گزارش یکی از نشریات ژاپنی، مقامات سیاسی این کشور سال گذشته قصد داشته‌اند زمینه‌های ادغام نیسان و هوندا را فراهم کنند. به گفته برخی منابع، مشاوران نخست وزیر ژاپن یعنی آقای شینزو آبه از جمله افرادی هستند که گام‌هایی را در این راستا برداشته‌اند.

Digiato Y7P 600x120 تلاش نافرجام دولت ژاپن برای جدایی نیسان از رنو و ادغام با هوندا اخبار IT
290x290 تلاش نافرجام دولت ژاپن برای جدایی نیسان از رنو و ادغام با هوندا اخبار IT 290x290 تلاش نافرجام دولت ژاپن برای جدایی نیسان از رنو و ادغام با هوندا اخبار IT

آنطور که در این گزارش آمده، مقامات سیاسی ژاپن پس از دستگیری کارلوس گون نسبت به آینده روابط نیسان و رنو با نگرانی‌هایی روبرو بوده‌اند، چرا که به اعتقاد آنها در صورت از بین رفتن ائتلاف این دو، نیسان با خطرات جدی‌تر روبرو می‌شد.

Nissan Rogue 2021 1280 03 تلاش نافرجام دولت ژاپن برای جدایی نیسان از رنو و ادغام با هوندا اخبار IT

ایده دولت ژاپن برای ادغام دو خودروساز بزرگ این کشور در نطفه خفه شده و نوبت به بررسی جزئیات در هیئت مدیره هیچ یک از شرکت‌ها نرسیده است. در آن مقطع ظاهرا مقامات هوندا با ساختار مالی نیسان و نحوه روابط آن با شرکت رنو مخالفت‌هایی داشته‌اند؛ در مقابل مدیران نیسان هم ترجیح داده‌اند که به اتحاد موجود با طرف فرانسوی پایبند باقی بمانند.

honda nissan logo badges 2 تلاش نافرجام دولت ژاپن برای جدایی نیسان از رنو و ادغام با هوندا اخبار IT

شاید بدانید که در ماه می 2020 سه برند رنو، نیسان و میتسوبیشی از طرح تجاری جدیدی پرده‌برداری کردند. طبق این طرح، هر کدام از برندهای مذکور بر منطقه‌ای خاص تمرکز نموده و محصولات خود را با در نظر گرفتن اولویت‌های مشتریان آن منطقه توسعه خواهند داد.

چین، آمریکای شمالی و ژاپن مناطقی هستند که برند نیسان بر آنها تمرکز خواهد کرد. این کمپانی بر اساس یک استراتژی چهار ساله در ساختارها و فعالیت‌های تجاری خود بازنگری می‌کند. کاهش 20 درصدی ظرفیت تولید، کاهش تعداد محصولات از 69 به 55 مدل و معرفی 12 نسخه یا مدل جدید در 18 ماه آینده از مهم‌ترین بندهای این استراتژی هستند.

تلاش نافرجام دولت ژاپن برای جدایی نیسان از رنو و ادغام با هوندا

کپی رایت:
منبع مطلب

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *