یکشنبه , 27 سپتامبر 2020
خانه > اخبار > اخبار فناوری > ناسا گزیده ای از عکس های کاوشگر مریخ طی ۱۵ سال اخیر را منتشر کرد-اخبار IT

ناسا گزیده ای از عکس های کاوشگر مریخ طی ۱۵ سال اخیر را منتشر کرد-اخبار IT

مدارگرد «شناسایی مریخ» ناسا حدودا ۱۵ سال پیش در چنین روزهایی زمین را ترک کرد و حالا ناسا به بهانه پانزدهمین سالگرد پرتاب آن گزیده ای از بهترین عکس های مریخ را که توسط این مدارگرد ثبت شده اند منتشر نموده است.

جالب است بدانید که در مریخ خبری از تناژهای مختلف رنگ آبی نیست با این حال به لطف یک تکنیک پردازش تصویر به نام فالس کالر یا رنگ شبه عکس هایی با رنگ آبی از مریخ ثبت شده اند.

Screen Shot 2020 08 14 at 10.51.35 AM ناسا گزیده ای از عکس های کاوشگر مریخ طی ۱۵ سال اخیر را منتشر کرد اخبار IT

Digiato Y7P 600x120 ناسا گزیده ای از عکس های کاوشگر مریخ طی ۱۵ سال اخیر را منتشر کرد اخبار IT
290x2901 ناسا گزیده ای از عکس های کاوشگر مریخ طی ۱۵ سال اخیر را منتشر کرد اخبار IT 290.290 ناسا گزیده ای از عکس های کاوشگر مریخ طی ۱۵ سال اخیر را منتشر کرد اخبار IT

پس از برخورد یک شهاب واره بسیار بزرگ با مریخ این حفره در سطح آن ایجاد شد. این عکس که در سال ۲۰۱۴ توسط ناسا منتشر شد توسط یکی از دوربین های مدارگرد شناسایی مریخ از گودال مذکور گرفته شده است.

قطر این گودال برابر با ۳۰ متر عنوان شده و یکی از چندین حفره بزرگی است که در سطح سیاره سرخ وجود دارد. جالب است بدانید که اتمسفر مریخ بسیار نازک است و شهاب واره ها بدون آنکه بسوزند از آن عبور می کنند.

مدارگرد شناسایی مریخ به سه دوربین مجهز شده:

• Mars Color Imager که عکس هایی گرد از سوژه ها می گیرد
  • Context Camera که از سطح مریخ عکس های سیاه و سفید می گیرد
  • High-Resolution Imaging Science Experiment یا به اختصار HiRise که از چشم اندازهای مختلف مریخ عکس می گیرد.
Screen Shot 2020 08 14 at 10.59.40 AM ناسا گزیده ای از عکس های کاوشگر مریخ طی ۱۵ سال اخیر را منتشر کرد اخبار IT

این عکس نمایی از یک برج حاوی غبار را روی سطح مریخ نشان می دهد و در سال ۲۰۱۲ توسط دوربین HiRise گرفته شد

طبق برآوردهای دانشمندان ناسا این گردباد غباری بیشتر از ۸۰۰ متر ارتفاع داشت و می توان آن را هم اندازه با برج خلیفه دبی دانست که بلندترین برج زمین است. در ادامه این مطلب از شما دعوت میکنیم که بقیه این تصاویر را از نظر بگذرانید.

6 earth and moon pia21260 1041 ناسا گزیده ای از عکس های کاوشگر مریخ طی ۱۵ سال اخیر را منتشر کرد اخبار IT