قالب وردپرس درنا توس
خانه > اخبار > اخبار فناوری > نیسان در شرایط بحران؛ پایان تولید ورسا و تبدیل ماکسیما به یک سدان برقی-اخبار IT

نیسان در شرایط بحران؛ پایان تولید ورسا و تبدیل ماکسیما به یک سدان برقی-اخبار IT

شرکت نیسان که روزهای پر چالشی را سپری می‌کند، قصد دارد تا میانه‌های سال 2021 حدود 70 درصد از محصولات خود را بروزآوری کند. علاوه‌بر این، این خودروساز ژاپنی استراتژی بلندمدتی را در پیش گرفته که بر اساس آن چرخه عمر مدل‌های اصلی از پنج سال به سه سال کاهش خواهد یافت.

اشوانی گوپتا (Ashwani Gupta) مدیر ارشد عملیاتی نیسان در مصاحبه اخیر با نشریه اتوموتیو نیوز ضمن اشاره به موارد فوق افزوده این شرکت در حال بازنگری گسترده در محصولات خود برای بازار آمریکا است. آنطور که آقای گوپتا اضافه کرده این بازنگری ممکن است سرنوشت مدل محبوب و پرطرفدار ماکسیما را کاملا تحت تاثیر قرار داده و نسل بعدی یا جایگزین آن را به یک مدل تمام الکتریکی تبدیل کند.

2019 nissan maxima drive notes 1 نیسان در شرایط بحران؛ پایان تولید ورسا و تبدیل ماکسیما به یک سدان برقی اخبار IT

Digiato 600x120 1 نیسان در شرایط بحران؛ پایان تولید ورسا و تبدیل ماکسیما به یک سدان برقی اخبار IT
280 280 دیجیاتو نیسان در شرایط بحران؛ پایان تولید ورسا و تبدیل ماکسیما به یک سدان برقی اخبار IT Digiato 290x290 نیسان در شرایط بحران؛ پایان تولید ورسا و تبدیل ماکسیما به یک سدان برقی اخبار IT

به گفته آقای گوپتا این احتمال وجود دارد که نیسان ماکسیما از نوآوری‌های کانسپت IMs بهره‌مند شده و نسل جدید آن در نیمه دوم سال 2022 با پیشرانه برقی معرفی شود. شاید بدانید کانسپت IMs دی ماه 97 در نمایشگاه خودروی دیترویت رونمایی شد و توانست به واسطه طراحی آینده‌نگرانه، پیشرانه قدرتمند 483 اسب بخاری و مسافت قابل پیمایش بیش از 600 کیلومتر بسیار مورد توجه رسانه‌ها قرار گیرد.

nissan ims concept نیسان در شرایط بحران؛ پایان تولید ورسا و تبدیل ماکسیما به یک سدان برقی اخبار IT

پیش‌بینی می‌شود چند ماه مانده به این اتفاق مهم، نیسان از جایگزین 370Z نیز پرده‌برداری کند. طبق گزارش اتوموتیو نیوز، این خودروی اسپرت از نظر طراحی ریشه در نسل‌های پیشین خود داشته و برخلاف ماکسیمای برقی، نیروی خود را از موتور 3 لیتری V6 دریافت خواهد کرد. قبل از این هم گزارش‌هایی مبنی بر تولید نسل بعدی 370Z با این موتور منتشر شده بود.

خبر دیگر در رابطه با محصولات نیسان اینکه GT-R نیز در حال پشت سر گذاشتن مراحل توسعه است، اما تا سال 2023 از راه نخواهد رسید. این امر به معنای آن است گودزیلای مسن ژاپنی‌ها حداقل دو سال دیگر به حیات خود ادامه خواهد داد.

2020 nissan gt r 50th anniversary edition نیسان در شرایط بحران؛ پایان تولید ورسا و تبدیل ماکسیما به یک سدان برقی اخبار IT

در آن سو و از بین محصولات پایین رده، مدل ورسا احتمالا ماه‌های پایانی عمر خود را گذرانده و فقط در این نسل تولید می‌شود؛ البته معرفی نسخه فیس‌لیفت جزو برنامه‌های نیسان بوده و این نسخه نیمه دوم 2022 رونمایی خواهد شد. دیگر مدل اقتصادی کمپانی یعنی سنترا تا سه سال آینده بدون تغییر عمده به فروش خواهد رسید. اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، نسخه فیس‌لیفت سنترا در سال 2023 پرده‌برداری می‌شود.

4fcbb6c6 2019 nissan sentra 10 768x512 نیسان در شرایط بحران؛ پایان تولید ورسا و تبدیل ماکسیما به یک سدان برقی اخبار IT

از میان مدل‌های شاسی‌بلند مورانوی مدل 2022 کاملا بازطراحی خواهد شد، این در حالی است که Pathfinder و آرمادا چند ماه زودتر وارد نسل جدید خود می‌شوند.

نیسان در شرایط بحران؛ پایان تولید ورسا و تبدیل ماکسیما به یک سدان برقی

کپی رایت:
منبع مطلب

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *