قالب وردپرس درنا توس
خانه > اخبار > اخبار فناوری > ویجیاتو: آنچه مایکروسافت باید از شیوه رونمایی سونی و نینتندو از بازی‌ها یاد بگیرد-اخبار IT

ویجیاتو: آنچه مایکروسافت باید از شیوه رونمایی سونی و نینتندو از بازی‌ها یاد بگیرد-اخبار IT

728x90 ویجیاتو: آنچه مایکروسافت باید از شیوه رونمایی سونی و نینتندو از بازی‌ها یاد بگیرد اخبار IT

مایکروسافت اخیرا در جریان برنامه Inside Xbox به نمایش چندین و چند بازی که قرار است برای ایکس باکس سری ایکس عرضه شوند پرداخت و این لایو استریم را یک «رویداد گیم‌پلی» خواند که البته در نهایت مشخص شد شامل گیم‌پلی بسیار اندکی است. تماشاگران مراسم شاهد ابنوهی از تریلرهای سریع و پی‌درپی بودند که اتفاقا خیلی هم خوب به نظر می‌رسند. اما نمایش مایکروسافت چیزی نبود که بسیاری از ما با شنیدن عبارت «گیم‌پلی» انتظارش را داشتیم.

سالیان متمادی فعالیت در زمینه روابط عمومی و مارکتینگ گمراه‌کننده باعث شده ایده «تریلر داخل بازی» معنای تازه‌ای بیابد و بسیاری از نمایش‌های بازی‌های قدیمی در نهایت به هیچ وجه با محصول نهایی سازگار نبودند. بنابراین واقعا جای تعجب ندارد که بسیاری از گیمرها از رویکرد مایکروسافت در قبال چگونگی این نمایش انتقاد کردند. لایواستریم Inside Xbox قرار بود نگاهی نخستین به بازی‌هایی باشد که به صورت بلادرنگ روی سیستم‌های نسل بعد به اجرا در می‌آیند.

گذار از یک نسل به نسل دیگر هیچوقت آسان نبوده، خصوصا حالا که همه‌گیری ویروس کرونا در سراسر جهان به جریان‌های کاری آسیب جدی وارد کرده. وقتی برگزاری نمایشگاه E3 2020 کنسل شده باشد نیز، رویکردهای سنتی در قبال مارکتینگ هم آنقدرها کاراریی ندارند. درحالی که مایکروسافت برای نمایش برخی از بازی‌های انحصاری خودش در ماه جولای آماده می‌شود، به نظر می‌رسد که زمان خوبی باشد برای اینکه تیم ایکس باکس نگاهی به شیوع نمایش بازی‌ها توسط نینتندو  سونی بیندازد؛ نمایش هایی که عاری از برش های سینماتیک و شدیدا تبلیغاتی بوده و در عوض روی جریان کند گیم‌پلی، همراه با توضیحات سازنگان تمرکز دارند و باعث می‌شوند واقعا درک کنیم بازی قرار است چه شکلی باشد.

گیم‌پلی همیشه از تریلر بهتر است

ghost of tsushima ps4 playstation 4 pre order editions ویجیاتو: آنچه مایکروسافت باید از شیوه رونمایی سونی و نینتندو از بازی‌ها یاد بگیرد اخبار IT

تریلرها متعلق به دوران پیشا دیجیتال هستند، زمانی که وقفه‌های تبلیغاتی میان برنامه‌های تلویزیونی و همینطور تبلیغات پیش از پخش فیلم در سینما، محدودیت‌های فراوان برای چگونگی نمایش یک محصول به وجود می‌آوردند. بدیهتا این استایل از تریلرها کماکان جایگاه خودشان را در تبلیغات دارند، اما دیگر نباید تمام تریلرهای تمام بازی‌ها به این شکل ساخته شود.

سونی اخیرا نمایشی بسیار شامل و کامل از بازی Ghost of Tsushima داشت و نشان داد واقعا با چه تجربه جهان‌باز معرکه‌ای روبه‌رو خواهیم بود. آن هم درست زمانی که می‌دانیم کمتر از دو ماه با عرضه بازی فاصله داریم. این نمایش ۱۸ دقیقه‌ای حاوی توضیحات یکی از توسعه‌دهندگان استودیوی ساکر پانچ نیز بود ک به تفصیل مکانیک‌های بازی را تشریح می‌کرد. جنبه‌های گرافیکی زیبای بازی را هم دیدیم و دقیقا متوجه شدیم بازی روی کنسولی پلی استیشن 4 پرو چه شمایلی خواهد داشت.

این را به طور یقین می‌دانیم که مایکروسافت هم چنین نمایش‌هایی دارد، اما پشت درهای بسته و تنها برای خبرنگاران یا مصارف درون سازمانی. مایکروسافت به ندرت چنین نمایش‌هایی را در اختیار عموم می‌گذارد و به هیچ وجه نمی‌دانیم دلیلش چیست.

یکی از نزدیک‌ترین چیزها به این فرمت، کاریست که مایکروسافت با تریلرهای کوتاه برخی بازی‌هایش می‌کند. مثلا تریلری به نام «۵ نکته خفن راجع به Gears Tactics» در یوتوب منتشر شد، اما باز هم روندی بیش از حد سریع دارد و اصلا تشریح نمی‌کند که تجربه این بازی چه شکلی خواهد بود.

به عنوان یک گیمر، هیچ ایده‌ای نداریم چرا مایکروسافت نمی‌تواند همان نمایش‌های پشت درهای بسته و مخصوص خبرنگاران را به عموم مردم هم نشان دهد. این عملا همان کاری بود که Ghost of Tsushima انجام داد.

آیا ایکس باکس هنوز بیش از حد سازمانی است؟

xbox playstation ps5 sony microsoft w850 ویجیاتو: آنچه مایکروسافت باید از شیوه رونمایی سونی و نینتندو از بازی‌ها یاد بگیرد اخبار IT

یکی از چیزهایی که دائما از افراد مشغول به کار در مایکروسافت یا همکاران شخص ثالث این شرکت شنیده می‌شود اینست که مایکروسافت هنوز خیلی سازمانی است. پروسه‌های عجیب و چرخه‌های لایتناهی کاغذبازی باید طی شوند تا هرچیز قادر به دریافت تاییدیه لازم باشد.

این موضوع ظاهرا درباره تمام اجزای کمپانی مصداق دارد و تاثیرات منفی آن را به راحتی می‌توان در جنبه‌های مختلف عملیات‌های مایکروسافت دید. بی‌شمار مثال مختلف وجود دارد که هرکدام‌شان می‌توانند موضوع یک مقاله مجزا راجع به فرهنگ سازمانی مایکروسافت باشند.

State of Play و Nintendo Direct رویکرد درست هستند

nintendo direct font ویجیاتو: آنچه مایکروسافت باید از شیوه رونمایی سونی و نینتندو از بازی‌ها یاد بگیرد اخبار IT

درحالی که جریان کاری سراسر جهان به لطف کووید-۱۹ تغییر می‌کند، ظرفیت اندک مایکروسافت برای واکنش نشان دادن به تغییرات اجتماعی (که تاریخچه‌ای طولانی دارد) ممکن است سیکل هایپی که مایکروسافت بانزدیک شدن به تاریخ عرضه ایکس باکس سری ایکس و پلی استیشن 5 به دنبالش است را تحت تاثیر قرار دهد.

مایکروسافت اکنون نمی‌تواند به تریلرهای استایل تلویزیونی و E3 و «همانطور که همه‌چیز قبلا بود» بچسبد. انتقادات به فرمت نه‌چندان دلچسب Inside Xbox برای مدت‌هاست که به گوش می‌رسید و این موضوع قبل از شیوع ویروس کرونا هم مطرح بود. ایکس باکس باید به سراغ فرمتی سرراست‌تر و پرجزییات‌تر برود و روی این تمرکز کند که «چرا این بازی باید برایمان مهم باشد». درست همانطور که نینتندو و سونی انجامش می‌دهند.

مشخص نیست چرا مایکروسافت به این رویکرد تن نمی‌دهد، اما با توجه به بازخورد مخاطبان به State of Play و Nintendo Direct در قیاس با Inside Xbox، احتمالا دیگر وقتش رسیده باشد که مایکروسافت به حرف‌ها گوش کند.

.کپی شد https://vgto.ir/4cs

ویجیاتو: آنچه مایکروسافت باید از شیوه رونمایی سونی و نینتندو از بازی‌ها یاد بگیرد

کپی رایت:
منبع مطلب

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *