قالب وردپرس درنا توس
خانه > اخبار > اخبار فناوری > تست و بررسی فنی هیوندای سوناتا 2018؛ جدی ترین رقیب تویوتا کمری-اخبار IT

تست و بررسی فنی هیوندای سوناتا 2018؛ جدی ترین رقیب تویوتا کمری-اخبار IT

[ad_1]

طراحی ظاهری را شاید بتوان مهم ترین فاکتور در خرید یک خودرو، معمولاً سدان و کوپه، دانست. به همین دلیل طراحی نسل جدید سوناتا در 2015 بیش از حد محافظه کارانه به نظر می رسید؛ البته خود هیوندای به آن لقب به بلوغ رسیده را داده بود.

2018 Hyundai Sonata SEL 2.4L 119 w800 600x400 تست و بررسی فنی هیوندای سوناتا 2018؛ جدی ترین رقیب تویوتا کمری اخبار IT

و اما انتقادات به طراحی سوناتا از گوش هیوندای دور نماند. همین امر موجب شد تا سوناتا در سال 2018 با چهره ای تهاجمی تر به میدان باز گردد. باز طراحی در تمام بدنه رخنه کرده، اما از همه بیشتر جلو پنجره بزرگ شش ضلعی جدید توجه جلب می کند.

طراحی جلو پنجره و مساحت زیادش طوریست که انگار وظیفه مهمی در تامین هوای پیشرانه پشتش دارد. همین عامل می تواند کنجکاوی خریداران را برانگیزد و آن ها را به داخل نمایشگاه ها بکشاند.

2018 Hyundai Sonata SEL 2.4L 117 w800 600x400 تست و بررسی فنی هیوندای سوناتا 2018؛ جدی ترین رقیب تویوتا کمری اخبار IT

البته با باز کردن کاپوت ذهن های کنجکاو نا امید می شوند چرا که تمامی پنج گزینه انتخابی برای قوای متحرک، سوغاتی از سال گذشته هستند؛ حتی قویترین مدل هم با 245 اسب بخار توان رقابت با قدرتمندترین مدل های آکورد و کمری جدید را ندارد.

مدل بررسی شده تریم SEL بوده که در رده بالاتری نسبت به تریم های SE و Eco قرار دارد و از پیشرانه ای خطی به حجم 2.4 لیتر و چهار سیلندر قدرت می گیرد. پس از تریم SEL تریم های اسپرت و لیمیتد با پیشرانه 2 لیتری توربو و گیربکس 8 سرعته اتوماتیک جای می گیرند.

2018 Hyundai Sonata SEL 2.4L 184 w800 600x400 تست و بررسی فنی هیوندای سوناتا 2018؛ جدی ترین رقیب تویوتا کمری اخبار IT

پیشرانه تنفس طبیعی 2.4 لیتری از سال 2011 به این سمت، پیشرانه استاندارد سوناتا محسوب می شود. این پیشرانه با قدرت 185 اسب و گشتاور 241 نیوتون متری به خوبی پاسخ گوی نیازهای روزانه است و بس! این موتور با یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک کوپل شده و قابلیت تعویض دستی توسط دسته دنده وجود دارد؛ چراکه خبری از پدال شیفتر نیست. متاسفانه گزینه گیربکس دستی برای انتخاب وجود ندارد.

پیشرانه سوناتا در نسخه 2018 کمی عملکرد بهتری داشت طوری که سوناتا جدید در دیتا پوینت ها حدود نیم ثانیه رکورد سریعتری نسبت به نسخه 2015 از خود بجای می گذاشت.

2018 Hyundai Sonata SEL 2.4L 136 w800 600x400 تست و بررسی فنی هیوندای سوناتا 2018؛ جدی ترین رقیب تویوتا کمری اخبار IT

این موارد به حدی چشمگیر نیستند که بتوان آن ها را جز نکات مثبت سوناتا قلمداد کرد و دینامیک سوناتا نیز وضعی مشابه دارد؛ چراکه مهندسین هیوندای نتیجه گرفته اند که رفتار و واکنش سوناتا در هنگام رانندگش نیازی به تغییر و بهینه سازی نداشته و تنها میل تعادل های بخش عقب را اندکی قوی تر کرده اند.

2018 Hyundai Sonata SEL 2.4L 175 w800 600x400 تست و بررسی فنی هیوندای سوناتا 2018؛ جدی ترین رقیب تویوتا کمری اخبار IT

سواری و سیستم فرمان مناسب هستند اما نباید توقع چندانی داشت. در پیچ ها سوناتا نامطمئن تر از رقیبی مانند آکورد رفتار می کند و اگر میل تعادل های جدید تغییری هم ایجاد کرده باشند آنقدر جزئیست که حس نمی شود.

در تست پایداری سوناتا با توان تحمل شتاب جانبی 0.85g در پشت سر آکورد و کمری هر کدام به ترتیب با توان تحمل 0.89g و 0.88g قرار می گیرد.

نوبت به تست ترمز می رسد و سوناتا باز هم عملکردی نسبی از خود نشان می دهد. مسافت مورد نیاز سوناتا برای توقف کامل در سرعت 112 کیلومتر در ساعت 50 متر اندازه گیری شد که کمی از رکورد آکورد بیشتر است.

2018 Hyundai Sonata SEL 2.4L 127 w800 600x400 تست و بررسی فنی هیوندای سوناتا 2018؛ جدی ترین رقیب تویوتا کمری اخبار IT

فرمان پذیری سوناتا 2018 یک یا دو پله بهتر از خودروهای هم رده اش است اما همچنان با مصوف شدن به صفت اسپرت فاصله دارد. سوناتا مانند دیگر هم قطارانش از سیستم کمکی الکترونیکی فرمان بهره می برد و در این زمینه نمره قبولی از ما می گیرد.

نقطه قوت دینامیک سوناتا سواری نرم آن در تمام سطوح و مسیرهاست و در کنار این مورد، کابین آرامش محیطی راحت را برای سرنشینان فراهم می کنند.

2018 Hyundai Sonata SEL 2.4L 144 w800 600x400 تست و بررسی فنی هیوندای سوناتا 2018؛ جدی ترین رقیب تویوتا کمری اخبار IT

نقطه ای که سوناتا 2018 پا را فراتر از معمولی بودن می گذارد داخل کابین است. متریال استفاده شده ظاهر و حس خوبی دارند و کنسول مرکزی باز طراحی شده و ادوات جدیدش، با 22 دکمه و سوییچ، دل کسانی که کابینی شلوغ را می پسندند به چنگ می آورد. کار با این ادوات نیز به دور از هرگونه پیچیدگی و ایجاد حواس پرتی صورت می پذیرد.

2018 Hyundai Sonata SEL 2.4L 153 w800 600x400 تست و بررسی فنی هیوندای سوناتا 2018؛ جدی ترین رقیب تویوتا کمری اخبار IT

طبق معمول در زمینه امکانات سوناتا مثل اکثر محصولات کره ای خوش درخشیده و امکاناتی فراتر از محدوده قیمت و سایر رقبا دارد و حتی تریم پایه SE نیز لیست آپشن بلندی بالایی دارد.

صفحه نمایش لمسی 7 اینچی با برخورداری از اپل کار پلی و اندروید اتو ، چراغ های اتوماتیک جلو و سامانه تشخیص نقاط کور به صورت استاندارد در تمام تریم ها وجود دارند.

در تریم SEL، با 1650 دلار قیمت بیشتر نسبت به تریم SE، دکمه استارتر، گرمکن صندلی های جلو و صندلی راننده با تنظیم برقی و پورت USB برای سرنشینان عقب به لیست آپشن ها اضافه می شوند.

2018 Hyundai Sonata SEL 2.4L 147 w800 600x400 تست و بررسی فنی هیوندای سوناتا 2018؛ جدی ترین رقیب تویوتا کمری اخبار IT

تریم SEL پایین ترین تریمیست که در آن پکیج تکنولوژی به قیمت 1000 دلار قابل سفارش است. این پکیج شامل ترمز های خودکار اضطراری، سامانه حفظ خطوط و کروز کنترل تطبیق پذیر می شود.

این پکیج تنها آپشن اضافی انتخاب شده برای خودروی مورد بررسی ما بود و همین مسئله از سوناتا خودرویی قابل در بحث امکانات رفاهی و ایمنی می سازد، خصوصاً که برچسب قیمتی 25000 دلاری آن بسیار وسوسه انگیز است.

2018 Hyundai Sonata SEL 2.4L 106 w800 600x400 تست و بررسی فنی هیوندای سوناتا 2018؛ جدی ترین رقیب تویوتا کمری اخبار IT

سوناتا 2018 در بخش فنی و عملکرد، کودکی بوده که تنها خواستار بزرگ جلوه دادن خود با ظاهری آراسته است. اما با توجه به قیمتش سوناتا پکیجی مجهز و راحت بوده که همین برای بسیاری از خریدارانش کافیست.

نکات مثبت
  • طراحی داخلی و خارجی جذاب، کابین ساکت حتی در سرعت های بالا، سواری نرم در تمام مسیر ها
نکات منفی
  • دینامیک ضعیف، نبود آپشن گیربکس دستی، نداشتن هویتی مشخص
[ad_2] تست و بررسی فنی هیوندای سوناتا 2018؛ جدی ترین رقیب تویوتا کمری

کپی رایت:
منبع مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *