چهار شنبه , 22 آگوست 2018
قالب وردپرس درنا توس
خانه > اخبار > اخبار فناوری > پدیده بازار بازی‌ها در سال۹۶/ رقیب ایرانی «کلش» چگونه قد علم کرد؟-اخبار IT

پدیده بازار بازی‌ها در سال۹۶/ رقیب ایرانی «کلش» چگونه قد علم کرد؟-اخبار IT

[ad_1]

یک‌ سال پس از قدرت‌نمایی بازی «کلش آو کلنز» در بازار گیم،‌ بازی ایرانی «کوئیز آو کینگز» با سیر صعودی در جذب کاربران توانست عنوان پدیده سال ۹۶ را از آن خود کند.

گویا آی تی و به گزارش «کوییز آو کینگز: پدیده اجتماعی» دومین گزارش از مجموعه گزارش‌‌های «پدیده سال» است که قرار است در هر سال یک بازی محبوب و پرمخاطب در ایران را تحت بررسی آماری قرار دهد. نکته حائز اهمیت این گزارش اما قدرت‌نمایی یک بازی ایرانی در بازار گیم است؛ آن هم فقط یک سال پس از آنکه نتایج همین پیمایش میدانی، نشان داد یک بازی خارجی توانسته در سال ۹۵ بازار داخلی بازی‌ها را به تسخیر خود درآورد.

 پدیده بازار بازی‌ها در سال۹۶/ رقیب ایرانی «کلش» چگونه قد علم کرد؟ اخبار IT

تبلیغات

پس از آنکه در سال گذشته، بازی پرحاشیه «Clash of Clans» به‌ عنوان پدیده سال انتخاب شد و تحت پژوهش قرار گرفت، این بار مرکز تحقیقات بازی‌‌های دیجیتال (دایرِک) سراغ بازی ایرانی «Quiz of Kings» رفته است.

بازی موبایلی کوییز که مبتنی ‌بر آموزش مطالب عمومی به بازیکنان و ایجاد فضای رقابت بر این اساس است، توانست در سال ۹۵ با رشد ۱۶۸۳ درصدی در تعداد دستگاه‌های فعال خود، به یکی از پرکاربرترین بازی‌های ایرانی تبدیل شود و در لیگ بازیهای رایانه‌ای ایران در سال ۲۰۱۷، در حضور بازیهای پرطرفداری مانند PES 2018، FIFA 18 و Clash Royale، عنوان پرمخاطب‌ترین بازی مسابقات را به دست آورد. به همین جهت دایرِک این بازی موفق ایرانی را به عنوان پدیده سال۹۶  انتخاب و گزارش مشروحی را درباره دامنه نفوذ این بازی تدوین کرده است.

 پدیده بازار بازی‌ها در سال۹۶/ رقیب ایرانی «کلش» چگونه قد علم کرد؟ اخبار IT

۱۱ میلیون کاربر، ۸ میلیون دستگاه، ۴۰۰ میلیارد ثانیه بازی

براساس داده‌های ثبت شده در این گزارش از ابتدای پاییز ۹۴ تا انتهای پاییز ۹۶ آمار دستگاه‌های فعال استفاده‌کننده از بازی «کوئیز آو کینگز» به مرز ۸ میلیون و ۸۵۰ هزار و ۲۶۹ دستگاه رسیده است.

به صورت میانگین ۱ میلیون و ۴ هزار و ۴۱۱ دستگاه فعال ماهیانه و ۲۲۹ هزار و ۴۸۴ دستگاه فعال روزانه برای بازی وجود داشته است. براساس همین آمار هم زمان صرف شده برای بازی کوییز، در مجموع ۷ میلیارد و ۷۱۶ میلیون و ۹۲۲ هزار و ۴۳۴ دقیقه محاسبه شده است.

 پدیده بازار بازی‌ها در سال۹۶/ رقیب ایرانی «کلش» چگونه قد علم کرد؟ اخبار IT

نوروز ۹۷ هیجان‌انگیزتر از همیشه

بنابر اعلام تیم سازنده، برای نوروز ۹۷، علاوه بر مسابقات، چالش‌ها و جوایز فراوانی که برای این بازی در نظر گرفته‌ شده، قابلیت جدیدی قرار است قبل از پایان سال منتشر شود که با استفاده از آن، می‌توانید با دوستانتان یک تورنمنت تشکیل دهید و به رقابت با هم بپردازید تا در پایان مشخص شود چه کسی اطلاعاتش از همه بیشتر است!

برنامه‌ها و مسابقات جذاب و سرگرم‌کننده کوییز برای نوروز امسال را از دست ندهید…

تبلیغات

[ad_2] پدیده بازار بازی‌ها در سال۹۶/ رقیب ایرانی «کلش» چگونه قد علم کرد؟

کپی رایت:
منبع مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *