قالب وردپرس درنا توس
خانه > اخبار > اخبار فناوری > مروری بر ماجرای شکل گیری لوگوی فراری؛ سرکش ترین اسب جهان-اخبار IT

مروری بر ماجرای شکل گیری لوگوی فراری؛ سرکش ترین اسب جهان-اخبار IT

[ad_1]

بی شک نشان اسب سرکش یکی از شاخص ترین و معروف ترین لوگوها در بین شرکت های مختلف جهان بوده و از اعتبار بسیار بالایی برخوردار است. هر گاه این نشان بر روی اتومبیلی نصب شود، به این معناست که باید انتظار عملکردی خیره کننده از آن داشته باشیم. صحبت از لوگوی یکی از مطرح ترین و محبوب ترین خودروسازان این کره خاکی است، یعنی فراری.

ferrari logo 2 مروری بر ماجرای شکل گیری لوگوی فراری؛ سرکش ترین اسب جهان اخبار IT

اما آیا تاکنون به این فکر کرده اید که لوگوی فراری چگونه شکل گرفته است؟ به گفته مقامات این کمپانی، انزو فراری تنها یک بار درباره اسب سرکش و ریشه آن صحبت کرده؛ آنچه در ادامه می خوانید چکیده ای است از تاریخچه شکل گیری این لوگو و مروری بر اتفاقاتی که در نهایت منجر به تاسیس این کمپانی ایتالیایی شده اند.

Ferrari 212 Export Coupe Vignale 1951 مروری بر ماجرای شکل گیری لوگوی فراری؛ سرکش ترین اسب جهان اخبار IT

قبل از آنکه انزو فراری به تولید اتومبیل های مسابقه ای کم نظیر روی بیاورد، وی به عنوان راننده در مسابقات اتومبیل رانی شرکت می کرد. در سال 1924 او با آلفارومئو به مقام قهرمانی در مسابقه Coppa Acerbo دست یافت. پنج سال بعد به لطف علاقه وافر انزو، تیم اتومبیل رانی اسکودریا فراری پایه گذاری شد، عمده خودروهای این تیم را که در مسابقات گوناگون شرکت می کرد، محصولاتی از آلفارومئو تشکیل می دادند.

Enzo Ferrari مروری بر ماجرای شکل گیری لوگوی فراری؛ سرکش ترین اسب جهان اخبار IT

در روزی از روزها، آقای فراری با والدین یکی از خلبانان معروف جنگ جهانی اول با نام فرانچسکو باراکا دیدار کرد. بر روی بدنه هواپیمای این خلبان نشان یک اسب رقصان نصب شده بود. در آن دیدار، والدین باراکا از آقای فراری تقاضا می کنند که این نشان را با هدف داشتن شانس بهتر در مسابقات بر روی خودروهای خود نصب کند. آقای فراری نیز این مساله را پذیرفته و با قرار دادن نشان اسب مذکور بر روی پس زمینه ای زرد رنگ (نماد شهر مارانلو)، لوگوی تیم مسابقه ای اسکودریا فراری این چنین خلق می شود.

Prancing Horse مروری بر ماجرای شکل گیری لوگوی فراری؛ سرکش ترین اسب جهان اخبار IT

در سال 1932 یک سپر زرد با اسبی مشکی رنگ، بر روی آلفارومئوهای تیم اسکودریا فراری در مسابقات بزرگ Spa نقش بست. این لوگو برای اسکودریا فراری بسیار خوش یمن بود، چرا که این تیم توانست مقام های اول و دوم را از آن خود کند.

در سال 1933 با وخیم شدن اوضاع مالی، آلفارومئو به همکاری خود با تیم اسکودریا فراری خاتمه داده و از مسابقات اتومبیل رانی کنار کشید. بعد از این اتفاق، تیم اسکودریا فراری بصورت مستقل در رقابت های مختلف شرکت کرد و با آزادی عمل بیشتری از لوگوی اختصاصی خود استفاده نمود.

Alfa Romeo Scuderia Ferrari 1930 مروری بر ماجرای شکل گیری لوگوی فراری؛ سرکش ترین اسب جهان اخبار IT

پس از چند سال و با بهبود وضعیت مالی، آلفارومئو به سراغ تیم اسکودریا فراری بازگشته و با خرید بخشی از سهام آن، شروع به توسعه تیم مسابقه ای خود با نام آلفا کورس کرد.

با آغاز جنگ جهانی دوم، مسابقات اتومبیل رانی لغو شدند. در این دوران بود که انزو با ترک آلفارومئو تصمیم گرفت اتومبیل های مسابقه ای کاملا اختصاصی طراحی و تولید کند.

1942 rogito Auto Avio foto di repertorio di Enzo Ferrari مروری بر ماجرای شکل گیری لوگوی فراری؛ سرکش ترین اسب جهان اخبار IT

طبق توافقات انجام شده، وی نمی توانست به مدت چهار سال از نام و لوگوی فراری بر روی تولیدات خود استفاده نماید. اگر چه کسب و کار فراری رونق خوبی داشت، اما علاقه او به مسابقات اتومبیل رانی حتی با وجود بمباران مقر کارخانه اصلی در مارانلو، هرگز فروکش نکرد.

سرانجام در سال 1947، نخستین خودروی ساخت فراری با نشان اسب سرکش متولد شد. این خودرو 125 S نام داشت و از یک موتور 1.5 لیتری 12 سیلندر بهره می برد.

ferrari 125 s مروری بر ماجرای شکل گیری لوگوی فراری؛ سرکش ترین اسب جهان اخبار IT

از آن تاریخ تاکنون، این کمپانی با لوگوی فراری همواره مدل های بسیار هیجان انگیزی راهی خیابان ها کرده و محصولات آن همیشه طرفداران متعصبی داشته اند. دلیل این تعصب هم کاملا مشخص است؛ روحی سرکش در کالبدی آهنین.

[ad_2] مروری بر ماجرای شکل گیری لوگوی فراری؛ سرکش ترین اسب جهان

کپی رایت:
منبع مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *